Schermvereniging Elan
SV Elan, thuispagina Scherm historie Schermen, uitleg Scherm clinics Club-info SV Elan Club-info SV Elan Links vanuit het schermen in Roermond Contact met SV Elan

Ervaar de schermsport tijdens een clinic

Onder het genot van een hapje en drankje zit een gezelschap van (maximaal) 20 personen gezellig bij elkaar. Er wordt gestart met het geven van uitleg over de schermsport. Vervolgens zullen de deelnemers in groepsverband onder leiding van onze Maître, afwisselend, de degens (of floret) op sportieve wijze kruisen! Iedere deelnemer krijgt zodoende een optimale begeleiding, waardoor de veiligheid kan worden gegarandeerd. De toeschouwers luisteren in de tussentijd naar toelichtingen op de verrichtingen van hun collega's en leren spelerderwijs de schermregels. Op het einde van de clinic hebben de deelnemers een goede indruk gekregen van het schermen en hebben ze natuurlijk een leuke tijd gehad!

LogoElan-vrij

Schermclinics zijn bij veel activiteiten in te passen.

Er kan hierbij gedacht worden aan een bedrijfsfeest, een vriendenclub, een promotiedag, een familiereunie of als bedankje voor vrijwilligers van verenigingen.

Daarnaast kunnen wij ook clinics op scholen verzorgen.

LogoElan-vrij

Een clinic kan worden gegeven aan maximaal 20 personen. (Is uw groep groter, dan kan deze natuurlijk worden opgedeeld). Elan verzorgt de benodigde schermkleding en begeleiding. U dient dan zelf nog zorg te dragen voor een ruimte en eventuele catering. Voor een partijtje schermen is een ruimte benodigd van 2 meter bij 15 meter. Indien u dus twee groepen tegelijk wilt laten schermen (4 personen) is deze ruimte twee maal benodigd. Daarnaast moeten de toeschouwers natuurlijk ook ergens plaats kunnen nemen. Elan kan de clinic verder aankleden door middel van filmbeelden.

De kosten voor een clinic (excl. ruimte en catering) starten vanaf € 300,00, afhankelijk van de wensen van de klant en de groepsgrootte. De clinic duurt ca. anderhalf uur. Goed zittende kleding is aan te bevelen (broeken!). Het zou prettig zijn om uw aanvraag minimaal twee maanden voorafgaand aan de clinic te mogen ontvangen.

Mocht u andere, bijkomende wensen hebben dan verzoeken wij u dit aan ons kenbaar te maken. Wij zullen er alles aan doen om er een onvergetelijke dag van te maken!

U kunt uw aanvraag naar ons toe sturen via de contactpagina van deze site